Monday, August 12, 2013

raya story.. hehe

ok mmg selalu first2 b4 raya.. aku n family akan kat umah nenek... tolong masak2... or org jawa kata "monjong" * aku memang ngaku aku jawa... cuma x reti lah nk cakap kan... hehe..
ohh hoo 1st time aktiviti monnjong ni start kul 2... so seblm tu aku n adik aku kemas2 rumah lah... * ceh rajin x?
then start lah masak2 ni.... unfortunately bnde ni sampai ke maghrib x siap2 lagi...sampai ke malam buat huish... memang penat lah... penat sangt2... so kul 12 kami blik umah...
esok nye... raya.. kali ni 1st time jugak kiteorg adik beradik ni siap dulu dri sedara2 lain selalunye dah dapat call dah suruh cepat2 sampai...
ok raya aku memang simple... zohor je dah dekat umah nenek... hehe... sekejap je raya.... sebb biasanya x ramai ade kat umah time 1st raya..

esoknya... gerak ke melaka... ko kat sini yg best nk cite ni...
aku jumpe sume sepupu2 yg dah khwin... n anak dia baya2 kitorg adik beradik... so ble jumpa tu... perh... mmg malu lah makcik cenoet mcm ni... hehe... anak sedara sume tinggi2... huish tercabar ceq tau x?

the time nk blik... singgah umah pak ngah aku... datang la paklong anak beranak ke sana jugak.... haish.... ade pulak budak2 comel.. so cute.... then dengan hati yg tegar nye.. berbju kurung manik2.. masuk kebun  kutip buah... haha percaya x??? ni 1st time aku masuk kebun tau x?? malu betul...

n most excited aku bawak kete balik setelah berbulan2 aku x bawak... n of course la kat jalan kg je... haha.... mana ada lesen lagi kan?? so dok diam2 lah.... mak aku mcm dah percaya sikit dengan aku... hehe... *angkat kening haha...

bwt.. memang sengaja sebnarnye x nak bgi msj kat kwn2 aku pasal raya ni... sebb nk tgok lah berapa bnyak yg ingat kat aku ni... so to all readers *klu ada.. SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR N BATIN ye kalau ada salah silap... =)