Monday, April 18, 2011

ikan bilis =_=

first topik aku pasal ikan bilis..emm mesti pelik kan nape la dalam banyak-banyak ikan, ikan tu gak yang popular kt blog aku ni....nak tau x..dari ikan bilis ni..banyak orang dapat keje..contoh nye??
jdi nelayan..jdi tukang keringkan ikan bilis..jdi juru jual ikan bilis dan yang paling best sekali..jadi tukang asingkan tahi ikan bilis..emm..ni bukan kutuk or yang seangkatan dengan nya.. tpi ni kenyataan..sekarang kan dah ade ikan bilis yang dah kopek bersih isinye..cbe bayang kan..org tu bersih kn  guna tenaga ape?
mesti la tenaga manusia kn? mana ada mesin boleh buat cam tu kn? so dari situ la org lain dapat upah nye..betul x? lagi satu dia dah senag kan org lain..mcm aku ni..hehe ye la..mls nak kopek kan mcm ni la jdi nye hehe.. tpi aku betul2 tau yang kopek ikan bilis ni pn boley uji kesabaran aku..ye la mne nak tahan nye..dgn bau lgi..gatal lg..so cabaran la tuk habis kan keje tu kn2?hmm..mesti pelik..pe kejadah la yani ni cte pasal ikan bilis ni..
actually aku tgh tension,,mcm2 bende beb kna pkir ni..huahua..aku tkut aku x kuat je..hmm... tah la..
k la go to sleep now..
aku pent bru balik dri melaka..hehe
ok...g dlu
chow,, grrrr