Thursday, April 28, 2011

semangat aku datang dari turunnye hujan..

28.4 tu aku dikejutkan dengan satu mesej dari member aku..setelah aku tidur denagan bgitu nyenyak.pagi tu aku dapat tawaran ke MATRIKS NEGERI SEMBILAN, bila aku bace ni terus badan aku mengigil tpi kawan aku tu lak gelak cz aku tetap x boley kuar dari n9, aku x dapat nk setting otak aku waktu tu..semuanye blurrr je..aku takut.serius aku takut..sengat2..dapat tawaran ni merupakan kejadian yang menakutkan bagi aku..sangat2.. maybe kawan2 aku x cye cz dia org ingt aku okey je..kalau boleh pengsan mmg aku akan pengsan..

baru aku tau knapa aku rase down giler2 magrib tu..hati aku x tenang, aku gelisah, dan mcm2 perasaan aku time maghrib tu..kawan aku perasan perubahan aku mlm tu lantas tanye nape dengan aku tapi aku x boleh describe dengan dia...

satu hari aku termenung pikir kan tawaran ni, nak g atau x?mostly bile aku tanye sepupu aku,dia kata once ko dapat matrik, ko x kn dapat upu lagi sebab metriks ni actually under upu/gov..so pergi je la, laluan ye akan senag bila kita bersungguh2 kat situ..just go..nak balik kg karng pun senang cz dah dekat..
ber bekal lan ayat tu aku fikir balik..better aku g cabar diri aku..kalau aku boleh cabar diri aku masuk mrsm dulu nape x tuk kali ni..aku x nak fikir lagi apa org nak cakap matriks ni gini,matriks ni gitu...

so..sekarang aku dah ready..ready sangat2 tuk cabar diri aku lagi..bak kata kawan aku.."kalau aku dapat matriks aku akan pergi sebab itu lah checkpoint aku tuk ubah balik silap yang pernah aku buat time SPM dulu" dan aku akui itu..aku x nak dah hampa kan lagi harapan family aku..insyaallah..with the bless from allah aku akan harungi dugaan ni..

ok thats all..
hujan masih turun dan aku bayangkan aku berada di tngah jalan menikmati hujan tu membasahi aku..
tapi hakikatnye aku ade kat dalam selimut ni 
atas sebab x tahan dengan sejuk..
aiichhoo..
k la nak pi makn panadol..
karang aku demam lak..
ok papai..
for all my friends 
may allah bless your journey..forever